Dansk Plakatkunst Meet You in Denmark

 

  • Webshop og blog
  • Pressearbejde
  • Nyhedsbrev og sociale medier

Besøg danskplakatkunst.dk →


 

Partner, PR og den venlige dame i røret

I Dansk Plakatkunst har jeg mange kasketter på. Jeg ejer firmaet sammen med den passionerede plakatsamler Nikolaj Pors og Troels Rasmussen, der også er journalist. Men det er mig, der står for den daglige drift i webshoppen samt alt indenfor web og kommunikation.

Dansk Plakatkunst er en mediedrevet virksomhed forstået på den måde, at vi promoverer brandet og vores produkter gennem mediesamarbejder og PR – i stedet for at købe annoncer og reklamer. Det virker, og det koster ikke så mange penge som traditionel marketing. Men det tager tid.

Hvis vi f.eks. udgiver en ny plakat og gerne vil skabe opmærksomhed omkring den, er der en masse redskaber, jeg kan bruge. Jeg vurderer fra gang til gang, hvad jeg skal prioritere, f.eks.:

  • Pressemeddelelse
  • Opsøgende pressearbejde
  • Event
  • Blogindlæg
  • Nyhedsbreve
  • Facebook
  • Instagram
  • Google+
  • Opdatering af webshop
  • Mediesamarbejder
  • osv.

 Sociale medier og nyhedsbrev

Dansk Plakatkunst har en meget stor fan-skare på Facebook – henved 30.000 følgere (2015). Det skyldes dels, at produktet – de smukke plakater og sjove historier – egner sig godt til Facebook. Men for at tiltrække nye følgere og fastholde dem, er det nødvendigt hele tiden at prioritere at lave smukke, sjove og interessante opslag til vores fans. Det er jo derfor, de er der. De kan lide os og vil gerne høre fra os.

Instagram er også et oplagt medie for os at være på, mens vi ikke gør så meget ud af Twitter, Google+ og LinkedIn. Det er virksomhedens produkter og målgruppe, der afgør, hvilke sociale medier krudtet skal bruges på.

Nyhedsbrevet regner vi for vores vigtigste nyhedskanal, fordi abonnenterne aktivt har valgt at modtage mails fra os. Så her gælder det også om at sætte rigeligt med ressourcer ind. Det duer ikke kun at udsende nyhedsbrev en gang om måneden pga. en formodning om, at de tilmeldte ikke vil forstyrres. Når folk har meldt sig til, skal man sørge for at sende dem gode nyhedsbreve så ofte som muligt.