Jubilæer og fødselsdage er altid en god anledning til at lave PR, og da jeg har 10 års jubilæum med EWEB kommunikation, måtte jeg selvfølgelig gribe muligheden og tage min egen medicin.
Så jeg skrev en pressemeddelelse om mine egne fortræffeligheder – hvilket slet ikke var let, skal jeg hilse og sige. Det falder mig meget mere naturligt at lovprise mine kunder og deres aktiviteter for at skabe større synlighed for dem. Men jeg kæmpede mig igennem det og sendte pressemeddelelsen til de tre Roskilde-aviser, der kunne tænkes at tage historien på grund af den lokale vinkel. Og de tog den alle tre!
.. og et godt billede
Mit nydelige billede – taget af fotograf Kirstine Mengel – og tilhørende tekst har i mere eller mindre redigeret tilstand været i både Dagbladet Roskilde, Roskilde Avis og Paperboy, den nye gratis-avis i byen.
Det føles lidt underligt. Jeg er jo normalt den, der trækker i trådene i baggrunden. Men det er også en stor tilfredsstillelse at føre bevis for, at min medicin virker. Så nu siger jeg det igen: Det ER meget effektivt at fortælle gode historier om sig selv og sin virksomhed til relevante medier. Og har du ikke en brandvarm nyhed, så kan dine mærkedage være et guldkort.