Hvem er din superhelt?

Du har et fantastisk produkt, en epokegørende viden eller en transformerende ydelse. Hvordan får du det ud til dine potentielle kunder?

Det er fristende at iføre sig superheltkostumet og råbe budskabet ud fra den højeste skyskraber – få folk til at lytte, så du kan hjælpe dem og gøre verden til et bedre sted med dit produkt, din viden, din ydelse.

Men virker det? Næææ…

Der er masser der gør det: Slår sig for brystet og fremviser sine  superheltegerninger og derefter sætter sig til at vente på, at telefonen ringer.

Jeg falder også selv i hullet alt for tit: “Se en flot hjemmeside, jeg har lavet!”, råber jeg.
“Har du lavet en flot hjemmeside? Godt for dig.” Slut.

Det er ikke effektiv markedsføring af være superhelt i sin egen fortælling.

Giv din kunde superkræfter

Markedsføring er altid en historie, vi fortæller, og her gælder det om at skrive dig selv ud af helterollen, så dine potentielle kunder kan redde sig selv – ved din hjælp naturligvis, men kunden er superhelten – altid.

Så et vigtigt spørgsmål, du skal stille dig selv er: Hvordan hjælper du dine kunder?

Kig på dine bedste kunder, den slags du gerne vil have flere af. Hvilke behov kan de få opfyldt, eller hvilke problemer er de i stand til at løse ved at din hjælp?

For mit eget vedkommende, så handler det jo ikke om, at mine kunder bare skal have en hjemmeside. De fleste har en hjemmeside i forvejen.

Nej de vil typisk gerne have en hjemmeside med

  • et moderne, responsive design
  • SEO-optimering
  • salg og konvertering

Og de kunder, jeg gerne vil have flere af, de sætter også pris på:

  • at jeg tager ansvar
  • at jeg kan fixe næsten alt
  • at jeg er grundig og detaljeorienteret
  • og samtidig bevarer overblikket

Så det er den historie, jeg skal fortælle. Hvordan superhelten kan hugge sig vej gennem junglen og opnå det, han drømmer om ved at trække på mine ydelser og kompetencer.

Hvem er superhelten i din markedsføring?

1 Kommentar
  1. Tak for en en rigtig god huskekage🙏❤️

Skriv et svar